Tradiție, tehnologie, inovație, sustenabilitate. Cam așa se poate caracteriza, succint brandul de rame de ochelari Ray-Ban. Probabil ai auzit de acești ochelari de soare Ray-Ban din filme celebre, poate i-ai admirat și ți-ai dorit și tu același model Aviator, însă știai că primele modele de ochelari de soare Ray Ban au apărut încă din 1938, în America? Hai să discutăm pe scurt istoria acestui faimos brand.
De fapt, Ray Ban a luat naștere datorită piloților, undeva prin anii ’30, care s-au plâns de faptul că razele de soare prea puternice cauzează disconfort, stări de rău sau dureri de cap în timpul zborului. În acest sens, s-a creat prototipul primei perechi de ochelari de soare, care bloca lumina orbitoare produsă de soare, fără însă a reduce vizibilitatea. Modelul a purtat numele de Ray Ban Aviator. Pe măsură ce brandul a evoluat, au aparut ochelarii din diverse materiale și culori, inclusiv binecunoscutul model Wayfarer, în anul 1952. Acesta este punctul în care a devenit extrem de popular, ajungând să protejeze ochii unor celebrități ca John F. Kennedy, Muhammad Ali, Bob Dylan, Audrey Hepburn sau Marilyn Monroe. Un al doilea val al celor care îndrăgeau ochelarii de soare Ray Ban a fost în anii ’80, aceștia devenind populari printre vedetele cinematografului – Morgan Freeman, Tom Cruise, Bruce Willis – sau chiar printre cântăreți ca Michael Jackson sau Madonna.
În anul 1999, brandul a fost cumpărat de la creatorul său Bauch & Lomb, de către grupul Luxottica, ceea ce înseamnă că din acel moment ochelarii au început să fie fabricați în Italia, iar în ziua de astăzi ne putem delecta cu o gamă completă de modele de ochelari de soare sau rame din diverse materiale.
Și dacă tot vorbeam de materiale… Luxottica folosește diverse combinații de metal cu plastic sau materiale speciale pentru ca fiecare ramă să fie deosebită. Ray-Ban se poate mândri cu faptul că dintre metale, producția de rame de ochelari include titan, bronz, oțel, paladiu sau aur, pentru colecțiile exclusiviste. Fabricarea ramelor metalice este un proces elaborat care include aproximativ 100 de etape, în care intervenția manuală joaca un rol fundamental la fiecare pas. Pentru că sunt în ton cu cerințele, brandul utilizează și fibra de nylon ca material deoarece este unul dintre cele mai rezistente și versatile materiale termoplastice. Producția ramelor de ochelari din fibra de nylon implică o combinație unică de procese automatizate și manuale care au ca rezultat ramede ochelari foarte ușoare, dar și rezistente.
Să ne oprim puțin și asupra acetatului, acesta fiind unul din principalele plastice întrebuințate de Luxottica în procesul de producție a ramelor de ochelari Ray-Ban. De fapt, acetatul este o rășină termorezistentă, alcătuită din fibre naturale de celuloza, solvenți, plastifianți, coloranți organici sau anorganici și pigmenți.
Și pentru că brandul este mereu în căutare de efecte estetice spectaculoase, se investește masiv în cercetarea și dezvoltarea materialelor speciale și a soluțiilor tehnologice. De exemplu, LiteForce este utilizat în industria aerospațială și chimică și este folosit pentru ramele de ochelari datorită rezistenței și greutății sale mici. Țesăturile sunt de asemenea întâlnite în zona ochelarilor de vedere: denimul sau stofa pentru a-și accesoriza blugii, cămășile, pantalonii, rochiile sau oricare din ținutele tale preferate.
Simte-te ca o celebritate, alege Ray-Ban-ul care te completează perfect!